lunes, 6 de febrero de 2017

Social Media. Aprenentatge a les xarxes socials

Una foto publicada por Maribel Ramón (@mariwellra) el

Durant l’assignatura passada, vàrem emprar d’Instagram i Twitter, a banda de Blogger, per reflectir les nostres reflexions sobre els temes de l’assignatura de Processos i Contextos Educatius de diferents formes i compartir-les amb els demés.


Blogger
La reflexió general la fèiem (i fem) mitjançant Blogger, desenvolupant tot el que creiem interessant sobre el tema i el que en pensàvem, i sent conscients que els nostres companys ho llegirien. Després d’investigar sobre un tema, compartim entre les dues les nostres opinions i allò que pensem i el que volem compartir al blog. Després ordenem les nostres idees i les reflectim per escrit.
Això suposa una reflexió prèvia que costa més esforç que si només fessim una redacció. Això es dóna per diversos motius:
- Es fa conjuntament amb un company: raonem i discutim les idees. Una de les dues inicia la reflexió i després l’altra afegeix quelcom que li sembli rellevant. De vegades, també, hem fet una reflexió fent una pluja d’idees i, tan sols hem hagut de redactar-ho.
- Té una extensió determinada: hem de seleccionar la informació. En aquest cas fem un exercici de síntesi important ja que els articles que es llegeixen per fer les entrades són extensos i només tenim una extensió de 500 paraules per entrada.
- Es comparteix de forma pública: tenim feedback no només de la professora, sinó també dels companys, que poden opinar sobre les nostres reflexions. Com que es tracta d’un blog que es troba a la xarxa també podríem tenir un feedback de gent externa al màster -tot i així, no hem rebut cap aportació de gent extra-màster.


Twitter
Mitjançant Twitter, compartíem una frase que resumís el blog d’un company, mencionant-lo i emprant el hashtag #cthinkeMA. Això serví per la síntesi de la reflexió en una sola idea, per conèixer la percepció de la resta de companys sobre el nostre blog, i saber que en destaquen. Sovint, els tweets d’altres companys sobre altres blogs també feien que sentíssim curiositat per llegir aquests blogs. També hem compartit coses externes a l’assignatura i que podien resultar-nos interessants. Igualment, una altra part important ha estat seguir gent que comparteix coses rellevant sobre el món de l’educació.


Instagram
Instagram és una eina per a complementar el blog i la reflexió visualment. La possibilitat de fer una fotografia que considerem que està relacionada amb el tema ens permet il·lustrar les nostres idees i, fins i tot, complementar-les -amb aquesta eina també utilitzem el hashtag #cthinkeMA. Novament, aquesta activitat també afegeix un esforç de reflexió extra, ja que s’ha de compartir una imatge que transmeti conceptes intangibles i complexos.
El Thinklink també ens va servir per fer aquesta il·lustració del blog i resumir tot el que considerem que és important tenir en compte a l’hora de fer classe. Tal vegada va ser el treball més subjectiu i que més ens va agradar per les possibilitats creatives a l’hora de reflectir les nostres idees.


Font: https://www.flickr.com/photos/mkhmarketing/8540717756/

En definitiva, totes aquestes eines han fet que el portafoli i el procés d’aprenentatge hagi estat molt diferent al convencional (hem après noves eines tecnològiques que, segurament, utilitzarem en les nostres futures classes com a docents) a més d'ampliar el nostre PLE, i un dels avantatges que en destacaríem és que ens han permès un major contacte amb el treball dels nostres companys -i d’ells amb el nostre: ajudant-nos a aprendre uns dels altres i motivant-nos a treballar per estar a l’alçada (el cas de la motivació per seguir millorant es veia reflectit en les reflexions sobre les entrades dels companys que feia el grup de n’Estefanía, na Neus i n’Adrián). En aquest Storyfy hi ha una petita mostra del que hem compartit (tant el que trobem a Twitter com a Instagram), i de l’ús que n’hem fet. A més a més, el que hem fet en aquesta mostra ha estat ordenar-ho segons el que compartíem nosaltres, el feedback que rebíem dels companys, diversitat de documents que compartíem i que tenien relació amb l’educació -com serien notícies del diari. Aquí us deixem el nostre Storyfy, esperem que us agradi!


No hay comentarios:

Publicar un comentario